Principper for kommunikation

De primære kommunikationskanaler er skolens hjemmeside (vi.aula.dk) og Aula . På hjemmesiden kan man søge oplysninger om skolen generelt, og Aula bruges til kommunikationen mellem skole og hjem.

Sådan vil vi kommunikere

• Kommunikationen mellem skole og hjem er anerkendende, rettidig, klar og saglig
  • Al kommunikation skal foregå i et ordentligt sprog og med respekt for modtageren. Alle parter har en positiv og konstruktiv indfaldsvinkel til dialogen. Det gælder både elever, skolens personale og forældre.
  • Håndtering af komplekse problemstillinger sker bedst ved direkte dialog i en samtale eller ved et møde. Forældre er altid velkomne til at henvende sig til skolen med ønske om en samtale eller et møde.
  • Personsager drøftes kun mellem de involverede parter.
  • Alle henvendelser besvares som udgangspunkt inden for maksimalt to arbejdsdage.

Det kan Aula bl.a. bruges til

• Årsplaner, ugeplaner og månedsbreve. Årsplaner og ugeplaner er vejledende. Ugeplanerne indeholder bl.a. information om klassens fag, undervisning, ekskursioner, klassens trivsel osv.
  • Beskeder. Beskeder bruges til korte beskeder mellem mindre grupper eller enkeltpersoner, fx klassens forældre, elever eller skolens personale.

Beskedsystemet kan også bruges til informationer vedr. enkelte elever mellem skole og hjem. Indeholder beskeden personfølsomme oplysninger, skal man krydse dette af, inden beskeden sendes.

• Opslag. Opslag bruges til generel information fra skolen til elever, forældre og skolens personale.
  • Kalender. Faste arrangementer som fx F-uger, fastelavn, idrætsdag, ferier, elevsamtaler, forældremøder osv. Skrives ind i kalenderen fra skoleårets start, eller så snart datoen er fastlagt.
  • Tilmeldinger. Fx til skole/hjemsamtaler, forældremøder mm.
  • Der skal bruges unilogin for at logge ind på Aula. Når man går ind på www.aula.dk, kommer der en boks frem, hvor man skal indtaste unilogin. Har man ikke et, klikker man på ”har glemt brugernavn eller kode” og følger anvisningen.