Velkomstbrev

Jeres barn skal starte i 0. klasse i august 2024, og da Vibenshus Skole er jeres barns distriktsskole, vil vi byde jer velkommen til vores skole. Den elektroniske indskrivning er åben fra d. 6. november til d. 26. november. I får et officielt velkomstbrev fra forvaltningen med et link til skoleindskrivningen.

En tryg opstart

Børnene starter på KKFO 1. maj, og det betyder en god og rolig overgang fra børnehave til skole. For når eleverne starter i børnehaveklasse i august, kender de allerede deres klassekammerater, ligesom skolegården er blevet et trygt sted for dem at være.
Alle nye 0. klasses elever får desuden en 3. årgangsven, der kan hjælpe og støtte i opstarten af skolelivet. Ordningen er en stor succes hvert år - det skærper både de større elevers fokus på at passe på de mindste og giver skolestarterne en god tryghed. Ikke mindst er det en fornøjelse, at venskaber bliver knyttet på tværs af årgangene.

Skolens værdier

Samskabelse, omsorg, ligeværdighed og engagement er vores fire kerneværdier for alle ansatte, børn og forældre på Vibenshus skole og KKFO. På Vibenshus Skole lægger vi vægt på et trygt og udfordrende læringsmiljø, hvor eleverne kan udvikle deres faglige potentialer og sociale kompetencer. Skolen er præget af nærvær og mangfoldighed med plads til forskellighed. Ligeledes er værdier som, demokrati, tillid og respekt ligger højt på vores dagsorden og afspejles i Vibenshus Skoles Grundlov, som er lavet i samarbejde med eleverne.
Vi værdsætter et tæt og forpligtende skolehjemsamarbejde, hvor vi udnytter de ressourcer, som er blandt jer forældre.

Åbent hus-arrangement og informationsmøde

Vi afholder to informationsmøder. Et møde hvor børnene er i centrum, hvor de kommer og ser og oplever skolen. Til dette møde vil der være nogle af de kommende 3. årgangsvenner som viser rundt. I har mulighed for at se KKFO’en og klasselokalerne på skolen, samt møde personale fra skolen.
Det andet møde er kun for forældre, hvor vi vil informere mere omkring skolen.
I kan læse mere om os på vores hjemmeside: https://vi.aula.dk/, og så håber vi at se jer både til vores åbent hus-arrangement og informationsmøde. Åbent hus-arrangementet er både for forældre og børn, og informationsmødet er kun for forældrene.
Vi glæder os til samarbejdet, der starter allerede nu, og vi glæder os til at vise jer vores skole og præsentere jer for de andre nye børn og forældre.

Vi glæder os til at se jer.

Christian Munch Thorsen
skoleleder
Thomas Springer
Leder af KKFO’en

Vigtige datoer:

DatoInformation
26. oktoberÅbent hus for børn og forældre kl. 17.00-19.00
02. novemberInformationsmøde for forældre kl. 17.00-18.00
Her vil vi fra ledelsens side give en mere grundig information om skolen.
6. novemberSkoleindskrivningen 2023/24 starter
Velkomstbrev med link til den elektroniske indskrivning bliver sendt ud i e-boks
26. novemberSidste udkald
Sidste dag for indskrivning. Har man endnu ikke opskrevet sit barn, vil der blive sendt en påmindelse i uge 45.
25. januarBesked om optag
I får besked i e-boks om, hvilken skole jeres barn er blevet indskrevet på.
2. majBørnene starter i KKFO
20. juniGoddagmøde kl. 17.00-18.00
Klasserne er dannet, og vi inviterer til et møde, hvor børnene hilser på deres kommende børnehaveklasseleder og klassekammerater, og I kan få afklaring på eventuelle spørgsmål i forhold til opstarten i august.
14. augustFørste skoledag